Het is iemands verjaardag. Samen met mijn zoon blaas ik de ballonnen op om de woonkamer te versieren. Dat zijn er al aardig wat. We hebben gekozen voor een rustig thema: 2 verschillend gekleurde ballonnen.
Ik zie de ballon als een mooie metafoor voor je dromen. Als je dromen hebt, zul je ze als een ballon moeten vullen. Dat kost energie. Maar als alles goed gaat, is je droom in lijn met je passie, dus het zou goed moeten komen. 🙂
Maar hoe vul je dan je dromen en waarmee. Net als in die Hollywood-films hoopte ik stiekem heel lang dat er iemand of iets langs zou komen om mijn dromen waar te maken, dat ik een loterij zou winnen of dat het op een dag zomaar zou gebeuren. Dat bleek niet de manier….
Maar wat is dan een manier. Misschien heb je wel eens gehoord van de wet van aantrekking. Het is een levenswet die werkt op basis van trillingsfrequenties. Er spelen een aantal zaken mee. Allereerst moet je bepalen wat je wilt aantrekken. Ik vergelijk dat met kiezen naar welk radiostation je wilt luisteren. Hoe concreter, hoe beter. Een belangrijk aspect hiervan zijn je gevoelens. Hoe zou jij je voelen als je hebt wat je wilt? Hoe sterker je gevoel, hoe sterker je aantrekkingskracht. Hierdoor stem je jezelf af op je doel. Je communiceert bovendien met je hersenen dat het belangrijk is en dat het alert moet zijn op relevante prikkels voor je doel.
Het is dus niet alleen een kwestie van zenden, maar zeker ook van ontvangen. Door elke dag bewust verbinding te maken met je doel, voorkom je dat je hersenen per ongeluk de relevante prikkels voor je doelen eruit filteren. Het is dan een kwestie van je ogen open houden, open staan voor mogelijkheden en de kansen pakken die op je pad komen.
Het gaat er dus om elke dag iets te doen “om je ballon te vullen”. Dat geeft je geloof en vertrouwen in wat je wilt. Dan blijf je scherp en hou je focus van je energie en aandacht.
Dat klinkt allemaal makkelijk, al kan het in de praktijk behoorlijk tegenvallen. Want daarin zit de vangst. In de praktijk ben jij je grootste saboteur. Dat stemmetje in je hoofd dat schreeuwt dat het je nooit gaat lukken, de “excuses” om er geen energie in te steken of de angst om die ene stap te zetten kunnen ervoor zorgen dat er iets anders uitgezonden wordt of je focus anders heeft dan je droom .
Daarom ben ik eerst gaan werken aan mijn zelfliefde, geloof en zelfvertrouwen. Daarbij zette ik coaches in, begon te mediteren en las boeken over deze onderwerpen. Hierdoor kreeg ik meer kennis, inzicht en handvatten om dingen anders aan te pakken. Ik werd en word me meer bewust van de gedachten die ik uitzend, van dingen die ik diep van binnen geloof, en pas ze aan. Stap voor stap.
En als het lukt, hoe klein ook, vier het dan met de mensen om je heen en wees dankbaar voor wat je hebt gekregen.

